"Lugu hambast" ja teised laste kirjutatud jutud

(3)
31. august 2011 20:07
Karina Boiko "Mina elan Viljandimaal"
Kuidas tekkis laulmine
Laulma hakati nii, et inimesed hakkasid lihtsalt laulma. Muidugi on nad juba surnud. Sellepärast me ei teagi, mis laulu nad laulsid. Nad surid, sest nad laulsid liiga palju!

Nii tuligi laulmine. Mina arvan, et see oli nii, sest see oli vana aeg.

Triinu Raie, 3. kl, Loo keskkool

Minu klass

Sellel kevadel lõpetasin 2.b klassi. Meie klassis on kolmteist poissi ja kümme tüdrukut. Kokku on meid 23. Mulle meeldib meie klassis käia. Arvan, et olen sattunud väga õigesse klassi.
Meie klassil on nii miinus- kui ka plusspooli. Rohkem ikka neid viimaseid. Meie tüdrukud on peaaegu kõik täiesti viielised. Poisid on vahel ulakad, aga muidu on nemadki toredad. Igaühel on mingi hobi. Poistel on tavaliselt trenn, tüdrukutel aga erinevad ringid, kunstikool ja muusikakool. Minagi käin muusikakoolis.
Meil on hea õpetaja. Ta oskab pahandada, kui vaja, ja kiita ka. Me käime palju teatris. Kevadel käisime Endla rabas ekskursioonil. Iga veerandi viimasel neljapäeval on lõbus tund, kuhu võtame kaasa süüa ja juua, korraldame võistlusi ning mängime mänge.
On tore, et algas suvevaheaeg, aga sügisel on vahva jälle klassikaaslasi näha ja koos 3. klassi alustada.

Annaliis Tenisson, 9 a, Jõgeva

Minu sõbrad

Minu sõbrad vahvad on,
neile maitseb pulgakomm.
Kaia-Liisa, Laura Laas,
nemad koos minuga.
Pinginaaber on Mirell,
tal on põses karamell.
Sõbrad on mul väga head,
koos parandame mured ja vead!

Eglyd Marion Hirv, 11 a, Tallinn

Korraldasime pikniku

Kati, Rasmus ja Marko panid korvi puuviljad ja grillvorstid. Marsruut oli varem kaardile märgitud. Panime jalga mugavad botased ja selga vihmariided, kuna ilm oli hommikul pilvine.
Mõne aja pärast jõudsime lõkkepaika. Lõkkepaik oli ranna lähedal metsas. Sättisime telgi üles. Saime natuke mängida. Varsti oli õhtu käes ja süüdati lõke. Grillisime vorste ja sõime puuvilju.
Meiega koos oli üks täiskasvanu, kes aitas lõket valvata.
Alles hilisõhtul pugesid kõik telki!
Hommikul panime jälle telgi kokku, mängisime veel natuke ja läksime piknikult koju.

Liisi Lukk 3. kl, Kehra gümnaasium

Lugu hambast

Elas kord üks hammas. See oli üks imelik hammas – talle ei meeldinud puhtus.
Ükskord tuli selle hamba juurde Orbiti närimiskumm. Orbit pakkus, et ta peseks hamba ära, kui too tahaks. Hammas oli aga nii mustust armastav, et keeldus.
Ühel teisel päeval tuli Orbit jälle hamba juurde ja tahtis teada, kas ta tahab, et Orbit ta ära peseb. Aga hammas hakkas verd tilkuma ja hüppas suust välja.
Kui hammas suust välja hüppas, tuli tal tahtmine puhtaks saada. Hammas hakkas Orbiti juurde jooksma, aga temast haaras kinni hoopis üks pisike tüdruk, kes ta kohe tikutopsi pani.
Tüdruk asetas tikutopsi padja alla. Öösel tundis hammas järsku, et tal ei olegi enam nii kitsas. Hammas nägi, et ta oli uhkes hammaste hotellis. Sinna hotelli ukse ette saabus üks ingel. Ingel rääkis, et kui lapsel hammas ära tuleb, siis paneb laps hamba tikutopsi sisse ja pistab padja alla. Siis saab ta selle hamba eest ühe raha.
Nüüd oli hambal kõik selge ja ta ei kahetsenudki, et suust välja tuli. Mis aga puutub sellesse tüdrukusse, siis ega tema selle hamba pärast muret ei tunne!